Vyhněte se přejídání!

25. srpna 2016 v 13:48 | Ellby |  Rady a tipy
Známe to všichni. Jsme najezení, ale jediné, po čem náš žaludek touží je kousek sušenky...nebo dezertík...nebo čokoláda. Tak se zvedneme a jdeme si dát to, na co máme chuť. Místo abychom ale odešli s jednou věcí a spokojili se, zůstaneme v kuchyni a co uvidíme, tak to sníme. Doslova. Z kuchyně potom odcházíme s nacpaným břichem a hodinu odfukujeme, než zase dostaneme na něco chuť:D. V tomto článku se pokusím zmínit věci, které mi pomáhají zabránit snězení celé ledničky a stresu kvůli spoustě jídla, kterou jsem snědla.




Nejčastější důvody přejídání:
  1. Jíte nepravidelně, nebo jste naposledy jedli před dlouhou dobou
    Pokud jste vynechali jídlo, nebo jste dlouho nejedli, je přirozené, že si to vaše tělo chce "vynahradit". Dbejte proto na to, abyste jedli dostatečně často a nevynechávali některá jídla.
  2. Nesnědli jste za den tolik jídla, kolik jste zvyklí
    Pokud jste místo oběda, na který jste zvyklí měli třeba pouze polévku, může se stát, že to pak potřebujete dohnat večer u televize. Pokud ale nejste spokojeni s tím, jak jíte, je proto dobré se omezovat postupně, aby se tělo nedostalo do zbytečného šoku a nedošlo k následnému přejídání.
  3. PMS
    Aneb Pre-Menstruační Syndrom. U žen celkem normální jev, kdy před začátkem menstruace dochází k různým výkyvům, včetně přejídání a chutě na sladké.
  4. Stres
    Když jste v dlouhodobém stresu (například před důležitou událostí, přijímačky, atd.), možná hledáte útěchu v jídle. Bohužel jídlo vám od stresu nepomůže, naopak vám možná ještě přidá výčitky. Snažte se tedy stresu zbavit - kvalitní spánek a relaxace určitě pomůže!
  5. Špatné návyky a další
    Samozřejmě, pokud jste zvyklí, že po večeři bude ještě nějaká dobrota, není důvod hledat přičinu jinde. Pomalu se snažte tento zvyk eliminovat, například každý den sníte o trošku hříšné dobroty méně. Nakonec vám to ani nebude chybět:)
----------------------------------------------------------------------------------------------
  • Teplý čaj
To je to první, co vždy dělám, když začínám mít chuť na něco sladkého. I když si čaj nesladím, šálek ovocného nebo zeleného čaje ve mně vyvolá pocit, že jsem měla něco sladkého (a navíc: teplé nápoje mají větší tendenci zaplnit žaludek - aspoň u mě to tak funguje).

  • Ovoce, zelenina, nebo jiná zdravá náhrada
V podstatě podobný princip. Místo čokolády si dejte ovoce, které máte nejradši. A protože je ovoce sladké, bude mít žaludek alespoň na chvíli pokoj. Pamatujte ale, že i s ovocem se musí šetřit, hlavně večer, kdy bychom už neměli jíst tolik cukrů, které nespálíme.
Místo brambůrek zkuste okurek, rajčata, mrkev,... Můžete si dát taky trochu popcornu, ten sice není zdravý, ale pokud zvolíte příchuť bez másla nebo sýra, dá se mluvit v podstatě o vypuklé kukuřici, což je rozhodně lepší než brambůrky, tyčinky a podobně.

  • Zabavte se!
Většina těchto chutí na jídlo je mimo jiné způsobena taky nudou. Ujistěte se, že máte co dělat. Přečtěte si knížku, jděte na procházku, ukliďte si pokoj nebo zajděte do obchodu. Během různých činností úplně zapomenete, že jste kdy měli na něco chuť:)

  • Najděte si místo v domě, kde nemáte žádné jídlo
Pokud nemáte jídlo na očích, není tak těžké mu odolat. A protože my lidé jsme velmi líné bytosti, nebude se vám chtít absolvovat cestu do kuchyně, abyste si dali trochu zbylého masa z oběda. Snažte se taky nemyslet, co všechno máte ve spíži a co z toho byste si dali nejvíc. Proč se pokoušet, že ano?:)

Jestli máte nějaké dobroty u sebe v pokoji (nejlíp ještě vystavené na skříňce), dejte je někam, kde je nemáte na očích, nebo je úplně přesuňte do jiné místnosti. Uvidíte, že pak na čokoládku nebudete mít takovou chuť:)

----------------------------------------------------------------------------------------------

A na závěr taková větička, která úplně vyvrací smysl tohoto článku. Pokud občas zahřešíte, nevyčítejte si to tolik. Když si občas dáte sladkou tyčinku nebo slané krekry, svět se nezboří. Jsme lidi, no ne?:D


Ano - jak jste pochopili z obrázku, jsem velmi škodolibý člověk a chci vám udělat chutě :*
Ale nejste v tom sami...taky bych si dala!

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama